بهرام رضائي مدیرکل ميراث فرهنگي-صنایع دستی و گردشگری استان يزد وي تغيير مجري اين طرح را بي اهميت قلمداد کردگفت: درنقشه اي که ازسوي ميراث فرهنگي به سازمان مسکن و شهرسازي ابلاغ شده قرار شد با حذف طبقه بالا که باعث خدشه به حريم منظري بافت تاريخي يزد شده بود ساخت کتابخانه مرکزي يزدآغاز شود.

ساخت کتابخانه مرکزي يزد پس از يک سال وقفه در حالي آغاز مي شود که بهرام رضائي رئيس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان يزد ساخت اين کتابخانه را بر اساس نقشه اصلاح شده اي که از سوي اين سازمان به اداره مسکن و شهرسازي ابلاغ شده است، دانست.  
 
پس از وقفه يک ساله در عمليات اجرايي حذف ارتفاع، مديرکل کتابخانه استان يزد از تغيير مجري ساخت کتابخانه مرکزي يزد و ساخت کتابخانه يزد خبر داد اين در حالي است که بهرام رضائي رئيس سازمان ميراث فرهنگي استان يزد اعلام کرده تغيير مجري طرح خللي در روند اين پروژه ايجاد نخواهد کرد به طوري که ساخت دوباره کتابخانه براساس نقشه بازنگري شده ميراث فرهنگي است که با ابلاغ  به مسکن و شهرسازي پيمانکار شروع به کار کرده است.
 
  ساخت و ساز کتابخانه مرکزي يزد که از سالها پيش عمليات اجرايي آن آغاز شده بود به دليل عدم رعايت اصول و ضوابط ميراث فرهنگي تاکنون متوقف مانده بود هم اکنون با تغيير مجري طرح و ابلاغ نقشه بازنگري شده سازمان ميراث فرهنگي به مسکن و شهرسازي شروع به ساخت کرده است.
 
«بهرام رضائي» رئيس سازمان ميراث فرهنگي استان يزد ضمن بيان اين مطلب به CHN گفت: درنقشه اي که ازسوي ميراث فرهنگي به سازمان مسکن و شهرسازي ابلاغ شده قرار شد با حذف طبقه بالا که باعث خدشه به حريم منظري بافت تاريخي يزد شده بود ساخت کتابخانه مرکزي يزد آغاز شود.
 
وي تغيير مجري اين طرح را بي اهميت قلمداد کرد و افزود: نقشه اي که ابلاغ شده کاملا اصلاح و بازنگري شده و فرقي نخواهد کرد که توسط چه پيمانکاري عمليات ساخت و ساز اجرايي شود.  به طوري که طبق طرح، اين پروژه بايد با رعايت اصول معماري و ضوابط ميراث فرهنگي اجرا و با توجه به ارتفاع بيش از حد آن يک طبقه فوقاتي از آن کاسته و تعديل شود.
 
اين درحالي است که پيش از اين ساخت و ساز کتابخانه مرکزي يزد بدون تعديل طبقه و ارتفاع اضافي در بلاتکليفي باقي مانده بود.

میراث خبر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا